Strategie deel 6
Defensieve situaties 6
Situatie 9.
- Dit is een *** judgement play *** Probeer altijd de loper die het gelijkmakende of winnende punt gaat scoren, te beletten naar het 3e honk te gaan, wanneer er minder dan 2 nullen zijn.
- Lopers op het 1e honk en het 2e honk (of) alle honken bezet.
- Het gelijkmakende punt staat op het 1e honk. Honkslag in het rechtsveld.
- Sta de tegenpartij 2 runs toe om het gelijkmakende punt op het 2e honk, op dezelfde plaats te houden.
Situatie 11.
- Lopers op het 1e honk en het 3e honk.
- Minder dan twee nullen.
- Foutslag is geslagen achter de thuisplaat.
- Beide lopers verlaten het honk en de loper op het 1e honk start naar het 2e honk, als er geen cutoff man is, zal de loper op het 3e honk scoren, wanneer de aangooi op het 2e honk naar de catcher, doorschiet.
Situatie 12.
- Lopers op het 1e honk en het 3e honk en geen nullen.
- Een hoge bal wordt achter het 1e honk geslagen.
- Beide lopers verlaten het honk en de loper op het 1e honk start naar het 2e honk.
Situatie 13.
- Met een loper op het 1e honk en een stootslag is aan de orde.
Situatie 13a.
- Met lopers op het 1e honk en het 2e honk een stootslag is aan de orde.
- Aantekening: het 1e doel is, om de loper naar het 3e honk terug te sturen, maar een loper MOET teruggestuurd worden.